الأربعاء، 10 نوفمبر 2010

إنظر كيف الرجال !!؟




إنني لأعجب من الرجل يشاهد الفضائيات و يُعير زوجته قائلا إنظري كيف النساء؟! و أتساااااااءل  لو قالت لك زوجتك مثل ما قلت : إنظر كيف هم الرجال ؟! كيف سيكون شعورك و كيف ستتصرف !!؟ و ما كمية السباب و الشتائم و الإهانات و الإتهامات التي ستنالها الزوجة آنذاك !!؟

إلتزموا العدل و فكروا في أنفسكم و صوركم أولا أيها الرجال قبل أن تطالبوا زوجتكم بأن تكون مثل نجوم الفضائيات المزيفات.


هناك 10 تعليقات:

  1. اولا هحاول احط نفسي في الموقف ده علشان اعرف اناقشه

    غبي الي يقول لمراته بصي علي الممثله دي
    لسببين
    اولا هو ميعرفش حقيقة الممثلين و الا فلماذا اكثرهم مطلقات ؟
    ثانيا الست في الموضوع ده بتكون غيوره جدا لانها شافت زوجها شاف ست تانيه
    و كمان هي ممكن تكون مش قادره تكون زيها و ده بيجننها


    اما عن الراجل الي يسمع من مراته نفسي تكون زي ده ؟
    في الحاله دي لو انا في الموقف ده
    هنظر للموضوع من منظور تاني
    ان الشخص الي ظاهر علي الشاشه عمل موقف حلو
    و انا هحاول اقلده في الموقف ده
    مش شخصيه كامله

    و طبعا لنا في رسول الله اسوة حسنه
    و خير دليل "قصة ام زرع "


    تحياتي
    سليل المجد

    ردحذف
  2. صح لسانك كلامك 100 ال100

    اللهم ارزق بنات المسلمين بالأزواج الصالحين وأرزق أبناء المسلمين بالأزواج الصالحين..... آميين..

    ردحذف
  3. من وجه نظري ..ان دي بتبقى مناوشات.. مش مقصود بيها اي حاجة ... مجرد دفعة لفتح حديث و حوار
    و شكرا ^__^

    ردحذف
  4. دة يبقى أنسان متخلف لأنه عايز زوجته تاخد ممثلة أو مغنية قدوة ليها وتبقى مصيبة لو سمعت كلامه
    مقدرش أقول غير ( لا حول ولا قوة إلا بالله )

    ردحذف
  5. كلام فعلا رائع
    ويستحق الاهتمام لأنه مفيد في الحياة العملية
    تحياتي وامنياتي بالتوفيق الدائم .

    ردحذف
  6. عن أبى هريره رضى الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم (( أكمل المؤمنين إيمانا أحسنهم خلقا ، وخياركم خياركم لنسائهم ))

    ردحذف
  7. السلام عليكم
    انا حبيت اقول تعليق على النقطة دي ان الرجال ساعتها هايقولوا انا راجل انا اقول لكن هى ماتقولش من منظور انها انثى مايصحش تقول كدة لكن الرجال مباح ليهم كل شئ من منطلق كلمة انا راجل
    وشكرا على مجهودك الرائع بجد

    ردحذف
  8. والله لو هو الراجل هى برده ست وليها مشاعر واحاسيس واكيد كلمه زى دى توجع الست اوى اكتر من الراجل بكتيررررررر حتى لو كان الرجل بيقولها بهزار .... الست فى الحاجات دى بذات مش بتاخد الكلام بهزار وممكن تقلب بجد
    وفى النهايه ربنا يسعد كل المتزوجين ان شاء الله و كل راجل يراعى شعور زوجته و والست كذلك ............. وشكرا

    ردحذف
  9. كل مرأة في الدنيا حساسة لهادا الموضوع كتيير وممكن اي تعليق يعكلهاا مشاكل مع زوجها ولازم هو ساعينها يتحمل عواقب نصرفاتو وحتى لو حكتلو (امظر كيف الرجال) مش راح اتأثر في زي ما اثرت فيهاا فالاحسن الو والهاا انو يغض البص ويقصر طرفو ع زوجتو تجمبا للمشاكل ..... بنسبة الي اذا زوجي عملها معي بسكر التلفزون وببيعو من مرة اذا كانت الشغلة بتلفزون

    ردحذف